דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספסלים שמסכנים את הציבור בגינות ומרכזים ציבוריים 

מאת    [ 06/06/2015 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2262 פעמים ]

בכל מרחב ציבורי כמו פארק גינה ציבורית או מתחם ציבורי ישנם ספסלים,מערכות ישיבה,אשפתונים וריהוט רחוב וגן אבל עם הזמן נוצרת בעיה של התיישנות החומר עקב תנאי מזג האויר הקשים במדינת ישראל ,הקיץ מאוד חם ,החורף קר ורטוב ,מה שגורם לחומר להתעייף ולהתיישן לדוגמא, ספסלים מעץ לאחר כמה עונות העץ מתחיל להוציא סיבים חדים ומסוכנים ואילו שלבי העץ מתעגלים  ומקבלים בטן ,מה שיוצר מפגע בטיחותי שהרשות חייבת לתקן או לשפץ בכדי לא להיות חשופים לתביעות משפתיות כאלה או אחרות.

במאמר זה אני רוצה לעמוד על הצורך בתחזוקה ושיפוץ של ספסלים ומערכות ישיבה בגנים הציבוריים ובכלל במרחב הציבורי, זהו נושא בעייתי שאופן הטיפול בו הוא אינו דבר של מה בכך,וצריך להערך אליו בהתאם הן מצד העירייה והן מצד הציבור.

זוהי דוגמא קטנה מהרבות במקומות ציבוריים המפוזרים ברחבי ארצנו ובכל עיר יש את הרשות המקומית שמחוייבת לתקן מפגעים אלו,אך בפועל זה לא ממש קורה והרבה פעמים יוצא לנו ללכת לגן ציבורי ולראות מפגע בטיחותי כזה או אחר בספסל מסויים או בגן משחקים של ילדים,מה שנותן לאזרח הרגשה של זלזול וחוסר אכפתיות של הרשות לתת את הבטחון לתושבי העיר במרחבים הציבוריים מה גם שהרבה פעמים הרשות נגררת לתביעות משפטיות עקב פגיעות של תושבים כתוצאה מפגעים בטיחותיים במרחבים הציבוריים.

על הרשות לתת מענה לנושאים אלו בכך שתהיה ביקורת תקופתית ואפילו פקחים במקומות אלו שראשית ימנעו את כל מה שקשור לונדאליזם מצד התושבים בריהוט רחוב וגן ואילו שיפוץ ותחזוקה של הריהוט ,צביעה וחיזוק תקופתי שעשויים לתת את הביטחון והשקט לתושבים ברחבי הארץ.

יש להערך מצד הרשות עוד בשלב התכנון בריהוט רחוב העונה לצורכי המקום ,על הריהוט להיות מסיבי ועמיד לתנאי מזג האויר, ואילו על הרשות לתחזק ולשמר את הקיים בשביל לשמור על בטחון התושבים.

 יש לשתף במכרזים של רכישת ריהוט רחוב וגן חברות ייצרניות שעומדות בתקנים ,ועובדות עם חומרים מתאימים, חומרים שיתאימו למקומות ציבוריים ,שיעמדו בתנאי מזג אויר ,חום, קור ואילו יהיו חזקים ככל האפשר בפני ונדאליזם .

כיום לצערנו בהרבה רשויות בארץ שמצבם הפיננסי לא מזהיר ויש הרבה כאלו, לא שמים דגש על נושא כאוב זה ולא מקצים משאבים לפתרון הבעיה מה שגורם להתמודד עם תביעות משפטיות ופגיעות של תושבים .

אם ימצא פתרון מהותי לנושא בעייתי זה הוא ימנע בראש ובראשונה פגיעות ופציעות מצד התושבים ,ושקט מצד הרשות בכל הקשור לתביעות משפטיות.

תומר שרון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב